Regulamin Organizacyjny Pracy Zarządu Uczniowskiego Klubu Sportowego Warszowice w Warszowicach
Na podstawie Statutu UKS Warszowice z dnia 13.10.2010 r. Zarząd Klubu uchwala niniejszy regulamin organizacyjny regulujący zakres działania statutowych władz Klubu pomiędzy walnymi zgromadzeniami oraz organów wykonawczych powołane przez te władze .
§ 1.
I. ZARZĄD KLUBU
Zarząd Klubu jako najwyższa władza pomiędzy Walnymi Zgromadzeniami ma prawo do wyłącznych decyzji w następujących sprawach :
-
Tworzenie i likwidacja sekcji sportowych .
-
Powoływanie komisji lub innych organów doradczych i opiniodawczych wg potrzeb oraz nadzorowanie ich działalności .
-
Ustalanie planów działania zgodnie z kierunkami określonymi przez Walne Zebranie oraz zatwierdzanie rocznych planów dochodów i wydatków Klubu .
-
Podejmowanie uchwał w sprawie zbywania lub nabywania majątku stanowiącego nieruchomości . Do zarządzania innym majątkiem i bieżącymi finansami Zarząd Klubu upoważni imiennie osoby działające w jego imieniu .
-
Przystępowanie Klubu lub sekcji sportowych do zrzeszeń lub federacji o charakterze sportowym .
-
Rozpatrywanie sporów pomiędzy członkami Klubu lub innych wniosków wg potrzeb.
-
Sprawowanie nadzoru nad pracą sekcji sportowych oraz działalnością gospodarczą .
-
Ustalenie wysokości wpisowego oraz składek członkowskich .
-
Nakładanie kar dyscyplinarnych na zawodników i działaczy .
-
Zarządzanie działalnością programową i finansowo-gospodarczą Klubu .
-
Podejmowanie istotnych decyzji finansowych w ramach uchwalonego budżetu Klubu .
-
Podejmowanie decyzji w sprawie udzielania zwolnień zawodników do innych klubów po uzyskaniu opinii Wiceprezesa ds. sportowych .
-
Wyróżnienie i nagradzanie członków , działaczy i pracowników Klubu , ustalanie zasad premiowania zawodników za osiągnięcia sportowe .
-
Przyjmowanie i zwalnianie członków Klubu .
-
Sprawowanie nadzoru nad działalnością sekcji sportowych .
-
Rozpatrywanie odwołań zawodników i innych członków Klubu od kar nałożonych przez Zarząd.
-
Wnioskowanie o nakładanie statutowych kar dyscyplinarnych w postaci :
-
czasowej lub bezwzględnej dyskwalifikacji
-
wykluczenia z Klubu .
-
Poszukiwania dodatkowych źródeł finansowania działalności Klubu .
-
Angażuje i zwalnia pracowników Klubu oraz ustala wysokość ich wynagrodzenia.
§ 2
Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes zgodnie z zatwierdzonym planem lub na wniosek co najmniej ½ członków Zarządu .
§ 3
Uchwały Zarządu Klubu podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności przynajmniej 50 % członków przy równej ilości głosów decyduje głos Prezesa lub prowadzącego zebranie .
§ 4
Zarząd składa sprawozdanie z działalności Klubu na Walnym Zebraniu Członków zwołanym w trybie określonym w Statucie.
§ 5
Zakresy działania członków Zarządu przedstawiają się następująco :
PREZES KLUBU
-
Prezes kieruje pracą Zarządu Klubu .
-
Reprezentuje Klub wobec władz samorządu terytorialnego jak i władz centralnych oraz środków masowego przekazu w sprawach , które dotyczą całokształtu działalności Klubu .
-
Pełnienie tej funkcji może przekazać wiceprezesowi ds. sportowych w czasie swojej nieobecności .
-
Podpisuje w imieniu Zarządu Klubu umowę o pracę i innych umów cywilnoprawnych.
-
Nadzoruje sporządzanie wszelkiego rodzaju sprawozdań statystycznych
-
Przygotowuje projekty zmian w Statucie i Regulaminie Klubu .
WICEPREZES DS. SPORTOWYCH – MENAGER AKADEMII
-
Kieruje działalnością sportową Klubu i sekcji sportowych .
-
Nadzoruje działanie systemu Extranet PZPN
-
Nadzoruje pracę szkoleniowców i dokonuje oceny ich pracy .
-
Nadzoruje i akceptuje wszystkie operacje finansowe Klubu pod względem merytorycznym w zakresie działalności sportowej w ramach zatwierdzonych preliminarzy.
-
Przygotowuje wspólnie z Wiceprezesem ds. Finansowych roczny plan dochodów i wydatków w zakresie działalności sportowej .
-
Opracowuje programy działania Klubu w zakresie sportu .
-
Organizuje i współorganizuje z trenerami obozy sportowe i zgrupowania .
-
Sprawuje nadzór i dba o wyposażenie sekcji w niezbędny sprzęt sportowy .
-
Czyni starania wspólnie z Zarządem o pozyskanie dodatkowych środków finansowych na działalność sportową ( sponsorzy , imprezy sportowe ) .
WICEPREZES DS. FINANSOWYCH
-
Zastępca Prezesa Klubu
-
Opracowuje roczny budżet Klubu na podstawie propozycji złożonych przez wiceprezesa ds. sportowych w zakresie działalności sportowej, działalności gospodarczej i utrzymania obiektów sportowych.
-
Nadzoruje realizację zatwierdzonego przez Zarząd budżetu Klubu i gospodarkę finansową Klubu .
-
Podejmuje zobowiązania finansowe samodzielnie z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla władz Klubu
-
Składa Zarządowi Klubu kwartalne sprawozdania z wyników finansowych osiąganych przez Klub .
-
Jest upoważnionym do oświadczenia woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Klubu zgodnie z § 27 Statutu .
-
Nadzoruje prowadzenie ewidencji członków Klubu .
-
Współpracuje z wiceprezesami Klubu w zakresie przygotowania posiedzeń Zarządu Klubu
-
Protokołuje posiedzenia w/w władz , kompletuje uchwalone dokumenty i przekazuje je do archiwum.
-
Uruchamia środki finansowe na działalność Klubu w granicach określonych planem dochodów i wydatków z uwzględnieniem sytuacji finansowej Klubu
WICEPREZES DS. NADZORU FINANSOWEGO
-
Nadzoruje wydatkowanie otrzymanych subwencji z Samorządu terytorialnego, centralnych jednostek budżetowych oraz PZPN.
-
Wykonuje wykaz Faktur VAT w generatorze outsourcingu eNGO
-
Prowadzi pełen nadzór nad opłaconymi FV i rachunkami w celu nieprzekroczenia maksymalnych kwot założonych w planie wydatków.
-
Przysługuje mu prawo zawetowania możliwości pokrycia wydatków z środków dotacji celowych.
Prawo interpretacji regulaminu przysługuje Zarządowi Klubu.
Regulamin Organizacyjny Uczniowskiego Klubu Sportowego Warszowice zostaje wprowadzony w dniu 14.12.2022 r.
Podstawa Prawna:
Regulamin jest zgodny ze Statutem Klubu.